Nina van Zelst
Door Nina van Zelst

Kaarten kopen voor een festival is vaak een rib uit je lijf, en die servicekosten aan het einde maken het altijd nét nog even een beetje pijnlijker. Het platform Eventtool is het hier helemaal mee eens en gaat de strijd aan met ticketverkopers door duizenden euro’s minder in rekening te brengen.  

LEES OOK: Ticketmaster komt met een eigen platform voor tweedehands tickets

Servicekosten zijn de kosten die betaald moeten worden door de festivalorganisatie om gebruik te maken van het ticketsysteem. Met het nieuwe systeem van Eventtool zullen betalingen gelijk doorgevoerd worden en ontvangt de festivalorganisatie dan ook meteen het geld, waar normaal het geld pas ná het evenement bij de organisatie terecht komt. Dit scheelt dan ook duizenden euro’s aan servicekosten:

“Wij maken gebruik van integraties van populaire betaalplatformen zoals Adyen, Mollie of Stripe. Daardoor zijn evenementen niet meer gebonden aan de extreme servicekosten die nu worden doorgerekend aan de bezoekers. We rekenen hiervoor een vaste prijs die gemiddeld slechts 1/20e is van hoe het nu is (10.000 euro).”

“De providers vragen echt teveel geld”

Het nieuwe Eventtool ticketsysteem kan vanaf 20 juni hier gepre-orderd worden, en is gericht op evenementen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk én Engeland. Er lijkt dus flink wat te veranderen in het ticketlandschap: naast Eventtool kondigde ook Ticketmaster al aan met een nieuw platform te komen, deze voor tweedehands tickets. Voor nu is het natuurlijk nog even afwachten of we al deze veranderingen ook terug zullen zien in de hardstyle ticketprijzen…

Omslagfoto via Facebook-pagina b2s

Reageren